יום שני, 23 במרץ 2009

גלות רוסיה

עם פרוץ מלחמת עולם שנייה נכנסו הגרמנים לפולין אני עם כל משפחתי ברחנו לגבול עם רוסייה הגבול היה סגור נאלצנו לחצות את הגבול בצורה בלתי חוקית הרוסים שלחו אותנו לסיביר הושיבו אותנו ב 6 צריפים ומסביבנו 30 ק"מ רק יער החיים במחנה היו מאוד קשים לעיתים רעבנו ללחם לעיתים הקור הגיע ל 50 מעלות מתחת לאפס כל מבוגר היה צריך לצאת לעבודה ולילדים הקימו כמה כיתות לימוד היות והיתי מגיע לכיתה רעב המורה היתה לוקחת אותי לחדר אחר בצד ומאכילה אותי בצריף שגרנו בו היה לנו תנור באמצע החדר ובער כל הזמן בימי הקיץ הלכנו הילדים ליער לקטוף פטל שגדל בצורה פראית משם יצאנו מאוד סרוטים כששחררו אותנו מהמחנה הזה נסענו ברכבת הרבה זמן עד שהגענו לאוזבקיסטאן שהיתה ארץ חמה

תגובה 1:

  1. החוויות נשמעות מאוד קשות, אני לא חושבת שאני הייתי יכולה לעמוד בזה. אני זוכרת שביקרתי במפות האיזור לפני כמה שנים ולמרות שהייתי לבושה היטב ואכלתי כמו שצריך, עדיין לא הצלחתי להתמודד עם הקור המקפיא.

    השבמחק